ACTIVITEITEN

Stichting UP! Friesland staat voor verbinding en inclusiviteit binnen onze samenleving en streeft naar beweging en perspectief voor iedereen. Het is ons doel om kansen en mogelijkheden te creeren en inwoners van hun eigen talent weer in hun kracht te zetten.

Vanuit onze missie organiseren wij daarom jaarlijkse activiteiten om beweging te creeren en deel te kunnen nemen aan de maatschappij. We willen inwoners, die rondkomen van een mininum inkomen en waar sprake is van eenzaamheid en/of een klein sociaal netwerk, uitnodigen deel te nemen aan onze activiteiten!

Hieronder vind je ons aanbod.

Ontmoetingsplek 'Tuin met Karakter'

In 2021 is Zorg met Karakter gestart met een moestuin: ‘Tuin met Karakter’

Met verschillende inwoners werken we aan een plek waar ieder zijn inbreng heeft op zijn eigen manier.

We delen hier de rust, ruimte en werken samen in de natuur. Een vakantiegevoel dicht bij huis, kortom verbintenis met elkaar en jezelf.

We planten zowel groente, fruit als bloembollen. In 2021 bestond de oogst voornamelijk uit courgettes. Op dit moment staat de tuin in bloei, plukken we wekelijks kruiden, eten we (kruis)bessen, aardbeien en halen we de uien uit de grond. De wortels, courgettes en pompoenen zijn bijna klaar om geoogst te worden.

In samenwerking zijn wij voornemend volgend jaar een hokje te plaatsen om ons gereedschap in op te bergen en op de veranda een kop koffie te drinken of een vers soepje van de tuin.