SITUATIE EN EFFECT

Situatie en effect

Door het kunnen bieden van maatwerk hebben we kortere procedures en kunnen we iemand helpen om sneller doelen te realiseren.

Zelfstandigheid en eigen regie zijn onze speerpunten en die worden zo eerder vergroot. Daar waar wij kunnen bijdragen om doelen eerder te bereiken en zo iemands zelfredzaamheid te vergroten doen wij dat.

Daarnaast is vergroten van maatschappelijke betrokkenheid naar elkaar een belangrijk speerpunt vanuit onze stichting. Door ons samen in te zetten voor een ander vergroten we de maatschappelijke betrokkenheid naar elkaar.

Maatwerk maakt dat we vraaggericht kunnen werken in plaatst van aanbod gericht. Ingewikkelde procedures en lastig te krijgen voorzieningen is helaas de realiteit waardoor een eigen maatwerkbudget nodig is en uitkomst biedt voor veel mensen. Wij kijken naar onze cirkel van invloed en dat is het zelf kunnen bieden van maatwerk met zelf verworven inkomsten.

Wederkerigheidsprincipe

Wij bieden meer! We geven iedere inwoner die gebruik maakt van maatwerk de ervaring dat je ‘op maat’ wat terug kunt doen. Iets terug doen vanuit wederkerigheid maar ook vanuit onze visie op gelijkwaardigheid en inzetten van je talent of interesse.

Wat kun jij goed en kun en wil je delen met de ander?

Wij geloven dat wanneer je iets terug kunt doen op ‘maat’ dit de gelijkwaardig vergroot en bijdraagt aan de ontwikkeling van onze inwoners. Daarnaast sluiten we aan bij ‘iets terugdoen’ aan op iemands interesse en talent. Iets terugdoen of kunnen geven voor of aan een ander binnen je eigen kunnen en vanuit je talent vergroot het welbevinden. Voor de een bestaat dit uit; de hond uitlaten voor een ander, een appeltaart bakken of helpen bij een verhuizing of ondersteunen bij vervoer. Juist die verbinding vanuit wederkerigheid maakt dat we vanuit Stichting UP! Friesland een gezamenlijkheid creëren en samen zorg dragen voor elkaar.